Taller Ágora

El Taller Àgora va ser promogut per Mario Fanjul, Josua Mijares (fallecida), Begoña Fanjul i els integrants de l’Escola de Pares (1978-1982) i posteriorment Pares/Avis (2007-2009) del CEIP Ramón Laporta. Va començar a funcionar com a tal el setembre de 2009, després que tots els components aprovaren la seua orientació historico-cultural i científica i el temari bàsic per a iniciar el seu funcionament.

Quadre de monitors i col·laboradors del Taller:

-       Mario Fanjul, monitor-coordinador.

-      Begoña Fanjul, monitora especialitzada en Biologia i Ciències de la Vida.

-       Tania Jauni, monitora especialitzada en Química i Psicologia.

-       Manuel Torregrosa, llicenciat en Informàtica, assessor i revisió del temari.

-       L’any 2011 es va incorporar Paco Colomer com a assessor científic

-       L’any 2015 s’incorpora com a directora científica del curs de neurociència Cristina Navarro Sanchís.

En la seua primera etapa de funcionament va estar integrat en l’Associació Cultural El Mussol. L’any 2011 promou la Setmana de la Ciència de Quart de Poblet. El 2012 promou la fundació de l’associació Quart és Ciència. A partir de llavors s’integra de ple en aquesta associació sense deixar de funcionar com a Taller Àgora i continuar amb temes creats i promoguts pel quadre de monitors. Ha celebrat fins a la data 89 sessions i ha impartit i finalitzat 3 cursets:

1.    Del pensament mític a l’explicació científica de la vida (36 sessions).

2.    L’evolució del cervell (monogràfic de 10 sessions).

3.    Com envellir amb un cervell saludable (28 sessions).

A conseqüència d’impartir aquest curs de contingut neurocientífic, el Taller Àgora va ser convidat per la Regidoria de Persones Majors de l’Ajuntament a impartir la conferència “La reserva cognitiva, el millor remei preventiu contra l’Alzheimer” en la Jornada de Divulgació en commemoració del Dia Mundial de l’Alzheimer, a l’Auditori Molí de Vila d’aquesta població.

Actualment està desenvolupant, des de setembre de 2017, el curs:

4.     La realitat, una entitat ontològica esmunyedissa (impartides 15 sessions).

Que continua durant el curs 2019-2020 (en suspens pel coronavirus).

Monitors invitats:

Durant el seu funcionament han intervingut en el Taller com a monitors convidats:

-       Francisco Colomer Sanmartín, Astrónomo.

-       Esperanza Pérez Castelló, Química.

-       Iñigo Benítez Castaño, Psicólogo.

-       Cristina Navarro Sanchís, Neurocientífica.

Es reuneix als locals de QUART JOVE, normalment el tercer dijous de cada mes durant el curs escolar, de sis a huit de la vesprada.

El Taller Àgora imparteix els seus cursos i cursets de manera gratuïta i la matrícula està oberta al públic en general.